Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Συναρμολόγηση Easy Cub και πρώτες πτήσεις


20 Μαρτίου 2012

Μαζί με το Multiplex Easy Star Ι βρήκα επίσης σε τιμή ευκαιρίας (στα μισά λεφτά σε σχέση με το Fun Cub) ένα κομμάτι από την παλαιότερη και πρώτη έκδοση του Multiplex Cub - τότε το έλεγαν Easy Cub - από το ίδιο e-shop στην Αυστρία http://www.der-schweighofer.at

Αν και σχεδόν όλοι οι χρήστες του έχουν προσθέσει ailerons και flaps μόνοι τους η νέα έκδοση - που πλέον η Multiplex το λέει Fun Cub - τα έχει προχαραγμένα. Κατά συνέπεια το πρώτο που σκέφτομαι να κάνω είναι να πάρω τα σχέδια και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Fun Cub και να τα ακολουθήσω κι εγώ στην συναρμολόγηση του Easy Cub. Ίδια λογική με την συναρμολόγηση του Easy Star Ι.

Ο λόγος που το πήρα είναι γιατί πάντα μου άρεσε και ήθελα ένα Fun Cub ως συμβατικό μοντέλο που θα μπορούσε να τραβήξει κιόλας ένα σχετικά μικρό ανεμόπτερο χωρίς μοτερ. Μετά την άδοξη καταστροφή του GWS E-Starter (foam) που όμως δεν θα είχε και κανένα φοβερό μέλλον όπως το είχα κάνει... και την χρήση του SAPAC Wilga 2000 ως πρώτο εκπαιδευτικό πιστεύω πως η εξάσκηση με το Easy Cub θα με μάθει πολύ περισσότερα.

Θα κρατήσω λοιπόν σε αναμονή την συναρμολόγηση του Easy Cub αλλά μόλις το παραλάβω (πιστεύω μέχρι τέλος του μήνα) θα ξεκινήσω την παρουσίαση.


23-25 Μαρτίου 2012

Ποιό τέλος του μήνα; Ήρθε το πακέτο! Ορίστε....


Και ξεκινάω με μερικές φωτογραφίες από την διαδικασία ανοίγματος της συσκευασίας και ελέγχου του περιεχομένου του:

Κι αν το κουτί είναι εντυπωσιακό απ' έξω μια φορά...

 ...με το που το ανοίγεις...

...εντυπωσιάζεσαι περισσότερο από τις φωλιές που έχουν όλα τα μέρη για να κάθονται μέσα στο κουτί ακίνητα!

Όλα τα κομμάτια ήταν σε άψογη κατάσταση και...

...τα φτερά έχουν προχαραγμένα και ailerons και flaps! Υπέροχα!
Δεν έχουν όμως σημειωμένες τις φωλιές για τα servo...κρίμα.


2-3 Φεβρουαρίου 2013

Σχεδόν ένα χρόνο μετά και μιας και είναι το μοναδικό μοντέλο με τροχούς που έχω πλέον, είπα να το πιάσω να το μοντάρω μπας και ακολουθώ την παρέα ή και μόνο τις ορέξεις μου και πηγαίνω να πετάω κανένα ΣΚ στο Ελληνικό.

Λοιπόν... το μοντέλο είναι Multiplex._ Αυτό τα λέει όλα... δεν χρειάζεται να σκεφτείς τίποτα! Πιάνεις κολλάς και πετάς! Ακολουθείς το manual για το μοντάρισμα και όλα πάνε μια χαρά.

Γι αυτό και δεν χρειάστηκε ούτε να χρονοτριβήσω πουθενά ούτε και να τραβήξω πολλές φωτογραφίες... Μέσα σε χρόνο ρεκόρ, κόλλησα την άτρακτο, την βάση του μοτέρ, τις ντίζες για την ουρά, τον πίσω τροχό, τα horns, τις σωλήνες στα φτερά, την βάση των κύριων τροχών κ.α.

Κόλλα χρησιμοποίησα της μέσης πυκνότητας κυανοκριλική CA του HobbyKing παντού, εκτός από την κόλληση της βάσης των κύριων τροχών όπου έβαλα εποξική.

Τι άλλαξα; Τους τροχούς σε μεγαλύτερης διαμέτρου, μόνο.
Σε τι αντιστάθηκα; Να βάλω ενισχύσεις στα φτερά και στο οριζόντιο σταθεροποιητή (stabilator). Να ντύσω με ταινίες τα χείλη προσβολής και να βάλω τα αυτοκόλλητα του kit.
Τι πρόσθεσα; Μόνο τα ailerons σε πρώτη φάση.
Αν θελήσω να βάλω και flaps αυτό θα το κρίνω στην πορεία, μετά τις πρώτες πτήσεις.

Την δίεδρο γωνία των φτερών που έχει από τον κατασκευαστή και είναι στις 10 μοίρες (μιας και το μοντέλο προοριζόταν για τρικάναλο - χωρίς ailerons και flaps) δεν την πείραξα  κυρίως γιατί έτσι όπως δένει τώρα το φτερό πάνω στην άτρακτο πιστεύω είναι τέλεια και από την άλλη γιατί σε σχέση με το FunCub (που πρέπει να έχει περίπου 5 μοίρες) το EasyCub έχει μικρότερο fin + rudder οπότε θα την θέλει την δίεδρο για μεγαλύτερη σταθερότητα στην ευθεία πορεία αλλά και για καλύτερες και ταχύτερες στροφές.

Πίσω τα fin και rudder του FunCub και πάνω σε αυτά τα αντίστοιχα του EasyCub.

Αυτοί οι μηχανισμοί της Multiplex είναι που κάνουν τα kit της να ξεχωρίζουν... Εδώ ο αποσπώμενος μηχανισμός που δένει τα δυο φτερά μεταξύ τους και με την άτρακτο... απλά τέλειο.

Κύριο μέλημά μου ήταν να μην χρησιμοποιήσω τίποτα παραπάνω ώστε το μοντέλο να βγει όσο το δυνατόν ελαφρύτερο. Ως τρικάναλο και με το power setyp που προτείνει η Multiplex υπολογίζεται σε 850gr. Έχοντας κάνει τις αλλαγές και προσθήκες που ανέφερα παραπάνω θέλω να το βγάλω κάτω από 980gr που είναι το βάρος του Phoenix2000 III, από το οποίο πήρα το μοτέρ και το έβαλα εδώ.


Πιστεύω πως με μια έλικα 9x6 (θα ξεκινήσω με αυτήν ή με μια 10x5 που ίσως βάλω αργότερα - θα χρειασθεί να αλλάξω το firewall του μοτέρ σε ξύλινο...) το μοτέρ αυτό (1050kv / 190W) θα τα καταφέρει να το σηκώσει και να το κινεί αργά και ήρεμα, όπως μου αρέσει.


Με μια πρώτη δοκιμή που έκανα στο πάγκο με την προπέλα 9x6 το μοτέρ έφτασε με τέρμα το γκάζι τα 220-240W και τα 22Α όπως φαίνεται στο παρακάτω video. Μιας και το μοτέρ έδωσε περισσότερα από τα αναμενόμενα W μέτρησα και τα kv του και τελικά με 14 μετρημένους μαγνήτες στο μοτέρ, δηλαδή 7 πόλους το όργανο έδειξε 780kv (ένδειξη που μάλλον αναφέρεται ως μέγιστη τιμή στο Vmax που μετράει επίσης - δεν ξέρω). H μπαταρία που χρησιμοποίησα είναι μια 3S1P 2600mAh 30C και το ESC 35A. Η θερμοκρασία του μοτέρ έφτασε τους 72oC σε θερμοκρασία χώρου 13oC.
Με αυτά κι εκείνα πιστεύω μια χαρά είναι το setup που έχω επιλέξει για αρχή. Αρκεί το συνολικό βάρος να μην ξεπεράσει τα 900gr.

Λίγα λόγια για την κατασκευή:

Ακολουθώντας πιστά τα όσα λέει ο κατασκευαστής στο manual και την λογική, έδεσα πρώτα την άτρακτο...

...άλλαξα όμως τους τροχούς σε λίγο μεγαλύτερους και πιο όμορφους...

...παρομοίως και τον ουραίο τροχό. Προσοχή! Εδώ χρειάζεται η χρήση βαζελίνης για να μην κολλήσει με την κόλα η άρθρωση περιστροφής του τροχού. 

Κόλλησα και σχεδόν όλα τα αυτοκόλλητα, τόσο για ομορφιά όσο και για μεγαλύτερη αντοχή και "γλίστρα".

Η κύρια δική μου επέμβαση ήταν η προσθήκη ailerons στα φτερά, σε σημείο που άφηναν περιθώρια και για προσθήκη flaps μελλοντικά.

Σε τελική μορφή, κατασκευαστικά, τα φτερά... 

...και όλο το μοντέλο έτοιμο για την παρθενική του πτήση στο Ελληνικό, κάπου στα τέλη Μαρτίου 2013.


6 Απριλίου 2013

Νομίζω η τρίτη πτήση του μοντέλου στο Ελληνικό, παρέα με τον φίλο μου τον Πάνο που κινηματογραφούσε την πτήση. 

Η απογείωση...

...η πτήση...

και η προσγείωση.


29 Ιουνίου 2013

Μιας κι έχει πιάσει καλοκαίρι και ο ήλιος βαράει από νωρίς, είπα να πάω πρωί-πρωί σήμερα Ελληνικό.
7 και κάτι ήμουν στην πύλη, όμως με λύπη διάβασα πως σήμερα και αύριο θα είναι κλειστό για το κοινό λόγω αγώνων αυτοκινήτου.
Με φορτισμένες μπαταρίες όμως δεν έλεγε να γυρίσω σπίτι και να περιμένω το επόμενο ΣΚ.
Έτσι 8 παρά ήμουν ΣΕΦ. Φυσικά μόνος. 
Λίγο αργότερα ήρθε κι ένας Νίκος που γνωριστήκαμε - με ένα Discovery βαμμένο πράσινο-πορτοκαλί. 

Τράβηξα και μια λαχτάρα όταν το έφτασα στις πολυκατοικίες και με χτύπησαν τα ρεύματα αέρα και οι δίνες που δημιουργούν αυτές...
Είπα θα πέσει σε καμιά ταράτσα... αλλά τελικά το κατάφερα και το γύρισα.
Αν και το πέταγα πολύ σιγά και ήρεμα (χρόνος πτήσης πάνω από 30-35 λεπτά με πάνω από 10 προσγειώσεις)* δεν ξέρω πως τα κατάφερα και το έστειλα εκεί πέρα.
Ευτυχώς δεν είχαμε δράματα!

*setup: μπαταρία 3S 2650mAh 30C, ESC 35A, μοτέρ 2815 1050KV-190W και προπέλα GWS 1060


Γερό σκαρί τελικά...

Δίεδρος γωνία στα φτερά, δίεδρος και στο αμάξι...


3 Δεκεμβρίου 2016

Μετά το κλείσιμο του Ελληνικού, μόνιμα πια, μιας και βρέθηκα για πρώτη μου φορά σε μοντελοδρόμιο - αυτό της παρέας Γλαυξ λίγο έξω από τον Άγιο Θωμά Βοιωτίας, είπα να πάρω και το EasyCub μου μαζί να το ξεσκουριάσω που έχει να πετάξει τόσο καιρό. Να λοιπόν οι δυο πρώτες πτήσεις μου. Ακολούθησε άλλη μία απογευματινή.