Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Το πρώτο μου υδροπλάνο

Ιούλιος 2014


Η ιστορία ξεκινά από ένα foam kit που είχα δει στο alibaba.com και αφορούσε ένα απλό pusher υδροπλάνο. Το kit έκανε €30 και νομίζω ερχόταν free shipping από Κίνα. Ήμουν ήδη στο χωριό όμως και θα έχανα την σεζόν ούτως ή άλλως, οπότε είπα να το αντιγράψω.
Πήρα λοιπόν τις φωτογραφίες του Big B όπως το έλεγε ο κατασκευαστής και τις έβαλα στο sketchup για σχεδίαση πάνω τους. Για να μην τα πολυλογώ η σχεδίαση ολοκληρώθηκε μετά 15-20 μέρες και ήταν πλήρης, αν και το αρχικό σχέδιο είχε δεχθεί τροποποιήσεις και εμπλουτισμό με δικά μου στοιχεία.


Το Big B όπως φαινόταν στην σελίδα του προς πώληση.

Ένα από τα πιο πλήρη σχέδιά του βρίσκονται εδώ.
Μια εικόνα του είναι αυτή:





Ιούλιος 2016

Μετά από δύο χρόνια, που μεσολάβησαν μιας και αφενός είχα διάβασμα λόγω ΜΒΑ το 2014-2015 και αφετέρου επειδή δεν είχα καταφέρει να βρω πως θα κόψω τα φτερά, κατάφερα τελικά και το ολοκλήρωσα κατασκευαστικά. 

Τα στοιχεία του μοντέλου είναι:
Άνοιγμα φτερών, 1400mm
Μήκος ατράκτου, 980mm
Επιφάνεια φτερών, 34dm^2
Πτερυγικό φορτίο, 38g/dm^2
Λόγος επιφάνειας / κυβισμού, 6,6 
Βάρος kit, 565g 
Βάρος ολικό (AUW), 1150g
Έρμα εμπρός, 150g 
Υλικό κατασκευής, Durosol foam 28kg/m^3
Επικάλυψη με αυτοκόλλητες ταινίες, υαλονημάτων και απλές
Ενισχύσεις με ξύλο μπαμπού στα χείλη προσβολής και carbon-βεργες στο κεντρικό δοκάρι που θηλυκώνει σε σωλήνα αλουμινίου στο κεντρικό φτερό
Setup, 3S1P 2600mAh 35C; 50A ESC Opto, 3A BEC 6V, 3530 1400kv, 2x 8x6SF, 4x HXT900 9g servos, 1x CS939MG 12g 



565g έτοιμο να μπουν τα ηλεκτρονικά του

Με το setup τοποθετημένο κι έτοιμο για το τελικό κόλλημα

Έτοιμο κολλημένο, με τα φτερά στερεωμένα με θερμόκολλα έτσι ώστε να μπορούν να ξεκολλήσουν σχετικά εύκολα για να μπορεί να μεταφερθεί Αθήνα αν ποτέ χρειαστεί. 

Παρκαρισμένο στο χωριό, εν αναμονή πτήσης

Η καθέλκυση και η πρώτη προσπάθεια πτήσης, που όμως ακυρώθηκε λόγω μεγάλης προπέλας αρχικά που έκοβε το νερό

Κι εδώ ακριβώς αυτό, η αδυναμία επιτάχυνσης λόγω επαφής της προπέλας στο νερό


5 Αυγούστου 2016

Με πρόχειρη προσθήκη άλλων 5cm ύψους FIBRAN foam στους πλωτήρες, στο εμπρόσθιο μέρος τους, την επέκτασή τους προς τα εμπρός περίπου 6cm και την προσθήκη 150g έρματος στην μύτη των πλωτήρων κατάφερα τελικά να το ζυγίζω και να το ψηλώσω αρκετά ώστε και να μην βρίσκουν οι προπέλες στο νερό και να μην βυθίζονται οι πλωτήρες κατά την ώρα της απονήωσης. 
Το κακό είναι πως το foam ήταν οινοπνευματί-ανοιχτοπράσινο και οι ταινίες που χρησιμοποίησα καφέ οπότε το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα δεν ήταν καλό.
Στις προσθήκες/προεκτάσεις των πλωτήρων δόθηκε και μια μορφή V σχηματίζοντας καρίνα (από εμπρός έως το CG) για καλύτερο έλεγχο στο νερό αποκλειστικά με το rudder. Αν τελικά αποδειχθεί πως όλα τα παραπάνω έλυσαν τα προβλήματα απονήωσης και κατεύθυνσης πλεύσης θα αντικατασταθούν με πιο καλές δομές και θα καλυφθούν με την ίδια κόκκινη ταινία για να είναι και αισθητικά όμορφα.



Η τελική εικόνα του αεροπλάνου πριν την επόμενη δοκιμή πτήσης.



15 Αυγούστου 2016

Τελικά τα προβλήματα δεν λύθηκαν. Και πάλι η προπέλα έκοβε νερό. Και πάλι ήταν δύσκολο στην στροφή με τα rudder μόνο.
Το αεροπλάνο επέστρεψε σπίτι και αποφασίσθηκε να φτιαχτεί εξολοκλήρου νέο σύστημα απονήωσης (ή και τροχοδρόμησης). Το μοντέλο κόπηκε ακριβώς εκεί που τελειώνει η κίτρινη επικάλυψη αφαιρώντας πλήρως τους πλωτήρες. 
Μελέτη και νέα κατασκευή λοιπόν από την αρχή. Ευκαιρία να το κάνω και περισσότερο μπροστόβαρο με επιμήκυνση των πλωτήρων προς τα εμπρός.
Ραντεβού του χρόνου...    


18 Απριλίου 2017

Πάσχα στο χωριό και μιας και λόγω μετακόμισης κι εργασιών σπίτι δεν υπήρχε πια χώρος, το μοντέλο καταστράφηκε. Είχε σκουριάσει κιόλας όπου υπήρχε μέταλλο και είχε έρθει σε επαφή με το θαλασσινό νερό (ντίζες κυρίως). Ευτυχώς κράτησα τα ηλεκτρονικά του.
Πάμε για το επόμενο υδροπλάνο πια...