Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Η πρώτη μου πτέρυγα - KFm11 airfoil

Μάρτιος 2016


H πρώτη μου πτέρυγα με προφίλ αεροτομής KFm11 ξεκίνησε ως μια προσπάθεια να έχω κάτι επιτέλους συνέχεια μαζί μου μέσα στο αυτοκίνητο και να το πετώ όποτε μου έρθει. Στην πορεία βέβαια αυτή μου η επιθυμία δεν εκπληρώθηκε ούτε με αυτό το μοντέλο καθώς αποφάσισα να το κάνω χωρίς μοτέρ ώσης και μεγάλο τελικά...

Όλα ξεκίνησαν από ένα σχέδιο που είχα βρει στο RCgroups που μου άρεσε αρκετά και μου θύμιζε την Weasel.

  
Το σχέδιο στο οποίο βασίστηκα είναι αυτό, αν και τελικά δεν το εφάρμοσα πλήρως - δεν έφτιαξα τα fin + rudder.

Ο σχεδιαστής το αναφέρει "new slope wing derived from weasel" κι έτσι ήταν ότι καλύτερο μπορούσα να βρω και να παρασυρθώ σε κατασκευή!

Μετά από αλλεπάλληλες κοπές υλικού (τρεις από depron 6mm και τρεις από balsa 3mm) και κόλληση μεταξύ τους με ταινία διπλής όψεως, προσθήκη ενός χείλους προσβολής 18x18mm και τέλος επικάλυψη με ταινία υαλονημάτων στα καίρια σημεία και απλής ταινίας χαρτοκιβωτίων κατέληξα σε αυτό:

εδώ φαίνεται και η ουρά με fin και rudder που σκεφτόμουν να βάλω αρχικά

μια καλύτερη οπτική γωνία

Φοβήθηκα όμως πως θα μου έβγαινε πισω-βαρη από την μια και πως θα ήταν πολύ ευαίσθητη σε πτώσεις στα σημεία αυτά οπότε και ακυρώθηκαν. Αντί αυτών τοποθετήθηκαν winglets και τελικά πήρε την μορφή αυτή:  

 πάνω όψη με τα ηλεκτρικά καλυμμένα 

κάτω όψη με μια επιπλέον λωρίδα μπλε ταινία για να ξεχωρίζει και να ορίζει το CG

Η πτέρυγα ζύγισε με την προσθήκη έρματος τελικά στη μούρη, πράγμα που σημαίνει πως η ουρά δεν θα ήταν θέμα σε ότι αφορά το βάρος. 

Σε μια πρώτη προσπάθεια πτήσης με πολύ δυνατό αέρα (ίσως και 5Bf) αποδείχθηκε πολύ γερή κατασκευή. Όμως με τόσο αέρα δεν μπορούσα να την τριμάρω στο αέρα και δεν την πέταξα.