Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2016

Μοντάρισμα Lanxiang - Sky Sprite Pro και πρώτη πτήση

Μάιος 2014



Μετά την τρομακτική απώλεια του Multiplex - Easy Star I (II) που είχα το καλοκαίρι του 2013 ήθελα να το αντικαταστήσω το συντομότερο δυνατό. Όμως το Easy Star II ήταν ακόμη (άνοιξη - εποχή προετοιμασίας για το καλοκαίρι του 2014) ακριβό κι έτσι άρχισα να ψάχνω στο internet για κάτι εναλλακτικό. 

Και βρήκα τελικά το Sky Sprite Pro της Lanxiang που όμως δεν μπορούσα να φέρω Ελλάδα από Κίνα με φθηνά μεταφορικά. Ακόμα και σήμερα (Δεκέμβριος 2016) η έκδοση kit κοστίζει €60 χωρίς μεταφορικά και €240 η έκδοση RTF, τιμές κατασκευαστή. Το είχε φέρει όμως Γερμανία το trade4you.de (το οποίο δεν υπάρχει πια - Δεκέμβριος 2016) και το λάνσαρε με χαμηλή τιμή και μεταφορικά, οπότε συνέφερε να το φέρω από εκεί. Νομίζω το είχα πάρει €60 kit με τα μεταφορικά.




Το τυπικό σχήμα του μοντέλου


Το κουτί όπως παραλήφθηκε... και με χερουλάκι παρακαλώ!



Ιούνιος 2015



Λίγες μέρες μετά ξεκίνησε η κατασκευή, το μοντάρισμα δηλαδή μιας και δεν χρειάστηκε να επέμβω πουθενά αλλού εκτός από το rudder που μεγάλωσα λίγο.


ξεκίνησα από τα φτερά, βάζοντας HXT900 και στα ailerons και στα flaps
κόλληση με θερμόκολλα παντού


όπως θα φανεί παρακάτω επειδή τα flaps τα ένωσα με Υ καλώδιο έπρεπε να τα βάλω "αντικριστά"
δεν τα έβαλα και μετά έπρεπε να ξηλώσω το ένα
(ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχουν αυτές τις πατούρες τα φτερά από κάτω)

αντί για μεντεσέδες επέλεξα να βάλω υαλοταινία πλέγματος σε όλο το μήκος των πηδαλίων για μεγαλύτερη ευκολία και ενίσχυση της ακαμψίας


το ίδιο και στο stabilator + elevator, αν και αυτό έχει από κατασκευής μια carbon-όβεργα μέσα του 

εδώ φαίνεται πώς και πόσο μεγάλωσα το rudder 




 carbon-όβεργα υπήρχε και κατά μήκος της ατράκτου


για servo ουράς έβαλα Corona CS939MG
(ο κατασκευαστής προτείνει metal gear digital servos 12g παντού)


 μοτέρ έβαλα ένα Turnigy 2836 1200kv (1300kv προτείνει ο κατασκευαστής)







πολύ ωραίο και πρακτικό ήταν η βάση υποδοχής και κουμπώματος των καλωδίων για τα servo των φτερών πάνω στην άτρακτο ώστε να είναι εύκολη η αφαίρεσή τους και η μεταφορά του μοντέλου


εδώ τα σημάδια για κάθε κανάλι και η φορά τοποθέτησης στην άτρακτο
κόλληση με εποξική αυτή τη φορά 


εδώ η προετοιμασία κόλλησης της ατράκτου με σταθεροποίηση της καλωδίωσης για να μην κολλήσει κι αυτή


κι εδώ η κόλληση των δύο μερών της ατράκτου με εποξική κόλλα 15 λεπτών

Παρατηρήστε πως η μύτη του μοντέλου είναι αφαιρούμενη για την τοποθέτηση είτε μοτέρ εμπρός σε μελλοντική τροποποίηση είτε κάμερας και εξοπλισμού FPV είτε της μπαταρίας και έρματος για σωστό ζύγισμα στο CG το οποίο ο κατασκευαστής το ορίζει στα 70-80mm από το χείλος προσβολής.

Ως ESC επιλέχθηκε το Hobbyking SS 40A (max 50A) Opto που αρχικά τοποθετήθηκε εξωτερικά της ατράκτου λίγο πριν το μοτέρ για να ψύχεται καλά, όμως αργότερα μπήκε μέσα και μπροστά, κάτω από το canopy, για λόγους ισορροποίας του μοντέλου. Ο κατασκευαστής προτείνει ESC 35Α, οπότε είναι πολύ καλύτερα με αυτό που επέλεξα εγώ.



Συνέπεια αυτού ήταν και η προσθήκη ενός Turnigy BEC 3A (max 5A) που θα τροφοδοτείτε από το balance της μπαταρίας. Αρχικά σκεπτόμουν να βάλω μια 3S μπαταρία για να περιορίσω το βάρος του μοντέλου, αλλά ο κατασκευαστής προτείνει 4S μπαταρία.
2 Δεκεμβρίου 2016

Κι ότι ήμουν έτοιμος να πάω για την παρθενική του αύριο, επιτέλους, κάνοντας μια δοκιμή στο εργαστήριο έκαψα όλα τα servos στα φτερά, τέσσερα το σύνολο! Πώς; Σύνδεσα κατευθείαν στον δέκτη μια μπαταρία 11,5V ενώ τα HXT900 δεν δέχονται πάνω από 6V. 
Αν είχα σημειώσει πως δεν υπάρχει τοποθετημένο BEC στο μοντέλο θα το απέφευγα, αλλά δυστυχώς βασίζομαι στο "θα το θυμάμαι". Νά λοιπόν!
Άντε αλλαγή τώρα και στήσιμο από την αρχή στα φτερά.


6 Δεκεμβρίου 2016

Η αλλαγή των servos έγινε και το φτερό πλέον είναι καλύτερο από πριν, αλλά λίγο βαρύτερο μιας και για να μην πληγώσω το φτερό δεν έβγαλα τις καλωδιώσεις από τα παλιά servos σε όλο το μήκος τους.

η εικόνα του μοντέλου μετά την αλλαγή των servos και την νέα χάραξη / τοποθέτηση των καλωδιώσεών τους
(οι κόκκινες κουκίδες δείχνουν τα σημεία ισορροποίας του μοντέλου - CG)

Έγινε και η τοποθέτηση των φτερών στην άτρακτο για δοκιμή και να οριστεί εκ νέου η ισορροπία του μοντέλου. Δυστυχώς το μοντέλο είναι φτιαγμένο για να δεχτεί FPV εξοπλισμό, που συνήθως μπαίνει εμπρός - στην θέση του ή πάνω στο canopy και άρα για να ισορροπήσει το μοντέλο στα 70-75mm θέλει πολύ βάρος εμπρός. Με 4S 2200mAh 25C μπαταρία (που προτείνει και ο κατασκευαστής) τοποθετημένη τέρμα εμπρός στην μύτη, θέλει 60g έρμα πάνω στο άκρο της μύτης για να πετάξει όπως πρέπει σε άπνοια. Σε συνθήκες αέρα θα θέλει περισσότερο για να τρυπάει καλύτερα στον αέρα.

???????????
Ενώ σε μια δοκιμή που έκανα με 3S 2600mAh 30C μπαταρία θέλει πάνω από 100g.
??????????????????

Με την εν λόγω 4S το μοτέρ αποδίδει πάνω από 450W με την "μαμά" προπέλα ενώ με την 3S 220W, που για το βάρος του μοντέλου και το σχήμα του / τρόπο πτήσης του είναι αρκετά βέβαια. Όμως επειδή είναι προτιμότερο να κουβαλάς ενέργεια και όχι έρμα προτιμήθηκε να μπει τελικά η Zippy Compact 4S1P 2200mAh 25C.